
Portal Rasmi Majlis Agama Islam & 'Adat Melayu Perak
Bengkel Retreat Bahagian Khidmat Pengurusan
Pangkor, 2 4 November 2015, Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk telah mengadakan Bengkel Retreat bagi menilai, membincang dan menetapkan sasaran kerja tahunan yang telah dicapai sepanjang tahun 2015. Unit-unit ...
<span class="highlight">Bahagian Khidmat Pengurusan </span>& Pembangunan Organisasi ...
KURSUS PERAKAUNAN (BOOKKEEPING) SIRI 1 DAN 2
IPOH- Unit Latihan, Bahagian Khidmat Pengurusan, MAIPk telah menganjurkan Kursus Perakaunan (Bookkeeping) Siri 1& 2 yang berlangsung selama empat (4) hari bermula 17 hingga 20 Februari 2025 bertempat ...
Kunjungan Hormat Dari Universiti Poly-Tech Malaysia (UPTM)
IPOH, 13 Ogos - MAIPk menerima kunjungan hormat dari Universiti Poly-Tech Malaysia (UPTM) yang diwakili oleh Dr. Zila binti Zainal Abidin dan Dr. Siti Masitah binti Ashar. Turut hadir Pengurus Unit Pemerkasaan ...
Piagam Pelanggan Lama
... Pungutan Dalam Tempoh Tidak Melebihi 30 Minit.
Menyelesaikan Urusan Pembayaran Upah Amil Harta / Institusi / Profesional Dalam Tempoh Satu (1) Bulan.
5. Bahagian Khidmat Pengurusan
Menyelesaikan ...
Sifu Bikers dan MAIPk Kerjasama Beri Sumbangan OKU Penghilatan
... kepada golongan kurang bernasib baik. Pada program tersebut telah diketuai oleh Pengurus Besar Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk, Encik Rohizan Omar dan bersama-sama bahagian agihan zakat MAIPk. Terima ...
Program “Jom Cuci Masjid” di Masjid Al-Ihsaniah, Kampung Jalong Sungai Siput (U)
... (MCCF) kepada asnaf-asnaf di sekitar kariah tersebut. Pemberian bantuan tersebut telah diketuai oleh Pengurus Besar Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk, En. Rohizan bin Omar dan Pengurus Unit Agihan Zakat, ...
Program “Jom Cuci Masjid”
... kariah tersebut. Pemberian bantuan tersebut telah diketuai oleh Pengurus Besar Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk, En. Rohizan bin Omar dan Pegawai Baitulmal Daerah Kuala Kangsar, Encik Wan Abdul Halim ...
Majlis Ceramah Nuzul Al-Quran dan Edaran Bubur Lambuk
... Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk iaitu En. Rohizan bin Haji Omar, dilakukan sekitar perkarangan ruang legar Caf Ar Raudhah dan Lobi Tingkat G, Kompleks Islam Darul Ridzuan. Pihak MAIPk juga telah membuat ...
Bengkel Semakan Elaun Lebih Masa
... Bahagian Khidmat Pengurusan (BKP), Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak. Semoga bengkel tersebut dapat memberikan input yang berguna dalam aspek pengurusan kewangan. ...
Majlis Penyerahan Van Wakaf MAIPk kepada Sekolah Agama Rakyat Orang Asli Kampung Kenang Sungai Siput
Ipoh, 04 Mei 2016 (Rabu) â Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIPk) telah mengadakan Majlis Penyerahan Van Wakaf di perkarangan Kompleks Islam Darul Ridzuan. Majlis dimulakan dengan bacaan doa ...
Forum Bicara Zakat MAIPk Tentang Keberkatan Menunai Zakat
... dan menyemak zakat.Turut hadir, Pegawai Baitulmal Daerah Gerik Encik Amirudin Bin Osman, Pengurus Besar Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk, Encik Rohizan Bin Haji Omar serta Pengurus Kanan Unit Dakwah dan ...
Bengkel Kelas Pemahaman Pengurusan Aset Alih diteruskan
Ipoh, 7 Disember 2015 - Bagi memastikan semua pengkhidmat MAIPk dapat menguasai kerja-kerja yang melibatkan pengurusan aset alih dan pengurusan stor, bengkel kelas pemahaman diteruskan. Ianya bagi memastikan ...
Bengkel Kelas Pemahaman Pengurusan Aset Alih
Ipoh, 25 November 2015 - Bagi meningkatkan tahap kecekapan dan pengetahuan berkaitan dengan kerja seharian, Unit Latihan, MAIPk telah mengadakan bengkel kelas pemahaman. Bengkel tersebut telah diadakan ...
Majlis Penyerahan Zakat Perniagaan oleh Malaysia Building Society Berhad (MBSB) Perak
... Haji Omar, Pengurus Besar, Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk mewakili MAIPk. Majlis tersebut turut disaksikan oleh Ustaz Bakri bin Lee, Pengurus Besar Bahagian Zakat, MAIPk.
Semoga komitmen yang berterusan ...
Bengkel Klasifikasi Fail MAIPk di Hotel Heritage
11 13 Jun 2013 - Satu Bengkel Klasifikasi Fail MAIPk telah berjaya dilaksanakan di Hotel Heritage, Cameron Highland. Iainya telah dihadiri oleh pegawai-pegawai dan kakitangan MAIPk ...
Bengkel Klasifikasi Fail MAIPk
11 13 Jun 2013 - Bengkel Klasifikasi Fail MAIPk telah dilaksanakan di Hotel Heritage, Cameron Highland. Iainya telah dihadiri oleh pegawai-pegawai dan kakitangan MAIPk dari Bahagian Khidmat ...
Bengkel Pelan Pengurusan Risiko MAIPK Di Hotel Equatorial, Cameron Highland
Cameron Highland, 10 12 April 2013 - MAIPk telah mengadakan satu Bengkel Pelan Pengurusan Risiko MAIPk. Iainya telah dihadiri oleh pegawai-pegawai dari Bahagian Khidmat Pengurusan, Bahagian Pelaburan ...
Program Jaulah Asnaf Zakat 2013
IPOH, 9 April 2013 Bahagian Zakat, Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIPk) telah menganjurkan Program Jaulah Asnaf Zakat 2013 iaitu sebuah program yang lebih berkonsepkan ziarah. ...
MAIPK Menuju Ke Arah Mobile Payment
16 Oktober 2012, Selasa MAIPk telah menerima lawatan daripada syarikat Dapat Sdn Bhd, sebuah syarikat yang menyediakan perkhidmatan hebahan maklumat secara maya dan pembayaran secara dalam talian. Encik ...
Kursus Asas Fotografi
CAMERON HIGHLAND: Kursus Asas Fotografi Siri Kedua yang dianjurkan oleh Unit Latihan, Bahagian Khidmat Pengurusan MAIPk telah diadakan pada 26 sehingga 28hb Mac 2012 bertempat di Hotel Heritage, Cameron ...
Pertukaran Pegawai-Pegawai Kanan MAIPk
... dan Pelaburan kepada Penolong Setiausaha Bahagian Khidmat Pengurusan. Selain itu, Unit Kewangan yang terletak di bawah Bahagian Khidmat Pengurusan telah dinaik taraf menjadi Bahagian Kewangan. Encik ...
Bengkel Pemurnian Perjawatan
TAIPING: Majlis Agama Islam dan€Adat Melayu Perak (MAIPk) telah mengadakan Bengkel Pemurnian Perjawatan MAIPk pada 21 hingga 23hb Februari 2012 bertempat di Hotel SSL Traders, Taiping, Perak. Bengkel ini ...
MAIPk Intellectual Forum (MIF)
IPOH: MAIPk Intelektual Forum (MIF) bilangan 1/2012 telah diadakan pada 31hb Januari 2012 bertempat di Bilik Mesyuarat Tingkat 2 Kompleks Islam Darul Ridzuan. Tujuan program ini diadakan untuk memberikan ...
Pematuhan Piagam Pelanggan 2014
... Satu (1) Bulan. 100
5. Bahagian Khidmat Pengurusan
BIL. JANJI %
1. Menyelesaikan Pengambilan Kumpulan Pengurusan Dan Profesional, Kumpulan Sokongan I Dan II Dalam Tempoh Enam (6) Bulan Dari Tarikh ...
Pematuhan Piagam Pelanggan 2015
1. Bahagian Zakat (Promosi)
BIL. JANJI JAN - JUN (%)
1. Memberi Maklumbalas Jemputan Program-Program Promosi Zakat Dalam Tempoh Tiga (3) Hari. 100
2. Menyelesaikan Taksiran Zakat Perniagaan Dalam ...